تقویت مالی اکتشاف از سوی ایمیدرو انتقال کشفیات زمین شناسی به ایمیدرو

تقویت مالی اکتشاف از سوی ایمیدرو انتقال کشفیات زمین شناسی به ایمیدرو

تاریخ 1399/03/13 تعداد بازدید 7148
کپی آدرس این مطلب
تقویت مالی اکتشاف از سوی ایمیدرو انتقال کشفیات زمین شناسی به ایمیدرو

توافقی دوجانبه بین ایمیدرو و سازمان زمین شناسی که با همراهی معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

تقویت مالی اکتشاف از سوی ایمیدرو/ انتقال کشفیات زمین‌شناسی به ایمیدرو

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور خبر داد؛

تقویت مالی اکتشاف از سوی ایمیدرو/ انتقال کشفیات زمین‌شناسی به ایمیدرو

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از توافق ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی برای تخصیص 100 میلیارد تومان در سال به این سازمان خبر داد، این در حالی است که پیش از این بودجه‌ای از ایمیدرو در اختیار سازمان زمین‌شناسی قرار نمی‌گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در رابطه با دستاوردهای تفاهم نامه منعقدشده بین ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صمت و سازمان زمین‌شناسی گفت: این تفاهم‌نامه در واقع توافقی دوجانبه بین ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی بود که با همراهی معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه کمیته‌ای اکتشافی شکل می‌گیرد که از این پس اهداف سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو در آن بررسی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین براساس آن سازمان زمین‌شناسی می‌تواند تا سالی 100 میلیارد تومان از منابع مالی ایمیدرو برای انجام امور اکتشافی برخوردار شود و با توافق طرفین این بودجه در هر سال از سال جاری تا سال 1401 خورشیدی به سازمان زمین شناسی تعلق می‌گیرد. 

شهیدی تصریح کرد: تاکنون بودجه ای از ایمیدرو در اختیار سازمان زمین‌شناسی قرار نمی‌گرفت.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: همچنین در نتیجه این توافق قرار بر این شد نتایج به دست آمده از فعالیت‌های اکتشافی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به ایمیدرو منتقل شود. یعنی اگر ماده معدنی توسط سازمان زمین‌شناسی کشف شد، آن ماده در اختیار ایمیدرو قرار می‌گیرد تا ایمیدرو امور اکتشافی تکمیلی را انجام و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

او اضافه کرد: از زمانی که آقای غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و من رئیس سازمان زمین‌شناسی شدم، به این نتیجه رسیده بودیم که امور یادشده را پیش ببریم، اما راهکار اجرایی آن تا اندازه‌ای برایمان مبهم بود.

شهیدی همچنین گفت: براساس اصل 5 قانون معدن این امکان وجود دارد که همکاری‌های مختلف بین بخش‌های مختلف ایمیدرو، سازمان زمین‌شناسی و بخش‌های خصوصی وجود داشته باشد.

او در نهایت خاطرنشان کرد: در یکی از بخش‌های این تفاهم‌نامه به  ثبت اطلاعات اکتشافی در پایگاه داده‌های علوم زمین اشاره شد تا این داده‌ها در آنجا به عنوان یک بانک اطلاعاتی قرار بگیرد. این اتفاق برای سازمان زمین‌شناسی دستاورد بزرگی قلمداد می‌شود. با این اتفاق حاصل همکاری‌های ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی در پایگاه داده‌های علوم زمین قرار می‌گیرد و به تجمیع اطلاعات اکتشاف کشور در پایگاه داده‌های علوم زمین منجر می‌شود. 

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک