خراسان جنوبی، عسلویه معدنی کشور

خراسان جنوبی، عسلویه معدنی کشور

تاریخ 1397/10/02 تعداد بازدید 1487
کپی آدرس این مطلب
خراسان جنوبی، عسلویه معدنی کشور

دنیای معدن -استاندار جدید خراسان جنوبی گفت: این استان با بهره مندی از منابع طبیعی به خصوص معادن به عنوان عسلویه معدنی کشور شناخته خواهد شد.

 به گزارش دنیای معدن، محمد صادق معتمدیان روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید خراسان جنوبی که با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد افزود: سرمایه گذاری در بحث فرآورده های معدنی و جلوگیری از خام فروشی یکی از راهکارهای توسعه استان در بخش معدن است.
وی از مردم خراسان جنوبی به عنوان مردمانی سختکوش، شریف، نجیب، ولایت مدار و صمیمی یاد کرد و اظهار داشت: خداوند را به خاطر این توفیق خدمت شاکر هستم.
استاندار جدید خراسان جنوبی با اشاره به سابقه غنی فرهنگی و علمی استان گفت: وجود مدرسه شوکتیه به عنوان سومین مدرسه قدیمی کشور در خراسان جنوبی، حوزه های علمیه، تریبت فرزندان اندیشمند، علمایی برجسته، دانشمندانی به نام و پدران علوم مختلف این منطقه را از بعد فرهنگی و علمی زبانزد کرده است.
وی ادامه داد: تربیت چهره های برجسته ای همچون علامه عبدالعلی بیرجندی، حضرات عالیات طهامی، آیتی، عبادی، واعظ طبسی و پرورش پدران علوم مختلف از جمله پروفسور گنجی پدر علم جغرافیا، پروفسور معتمد نژاد پدر علم ارتباطات، دکتر شکوهی پدر تعلم و تربیت و پروفسور بلالی مود پدر علم سم شناسی نشان از اهمیت والای تعلیم و تربیت در این خطه فرهنگی دارد.
معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور و کم تراکم ترین استان کشور است گفت: این استان با سرمایه غنی انسانی و پشتوانه فرهنگی همواره نقش محوری در توسعه علمی کشور داشته است.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه خراسان جنوبی در منطقه کویری واقع شده اما ظرفیت های کشاورزی و محصولات استراتژیکی چون زعفران، انار و گل نرگس دارد که رتبه ها برتر کشوری را از آن خود کرده اند.
استاندار جدید خراسان جنوبی به پتانسیل های گردشگری استان اشاره کرد و افزود: داشتن طبیعت بکر، آثار باستانی قدیمی،کویر لوت، چشمه های آب درمانی، یکهزار و 760 اثر تاریخی و قدیمی، 816 اثر ثبت ملی و آثار ثبت جهانی می تواند ظرفیت خوبی برای حذب گردشگر و توسعه توریسم باشد.
وی استقرار خراسان جنوبی در مسیر بزرگراه های آسیایی و مرکز ثقل محور ترانزیتی شرق ایران را یک ظرفیت مهم برشمرد و گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی در مرکز استان، 2 گمرک رسمی، چهار بازارچه مرزی، 9 شهرک صنعتی، 12 ناحیه صنعتی و بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر خورشیدی و بادی از جمله مزیت های خراسان جنوبی است که نقش مهمی در توسعه متوازن ایفا می کند.
معتمدیان با اشاره به تولید 43 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی افزود: این استان با رتبه چهارم کشوری در تعداد معادن فعال، ظرفیت بی نظیری دارد که با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و فعال کردن معادن موجود در راستای توسعه فرآورده های معدنی اقدامات ارزشمندی به سرانجام رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت به پاس حق شناسی مردم خراسان جنوبی اهتمام ویژه ای به توسعه اقتصادی منطقه دارد بیان کرد: درک موقعیت این خطه و وجود ظرفیت های فراوان ، معرفی فرصت های سرمایه گذاری اولویت دار و طرح های دارای توجیه اقتصادی و فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاران از جمله برنامه های دولت است.
استاندار جدید خراسان جنوبی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری محصولات مزیت دار کشاورزی و معدنی، برند سازی در بازارهای صادراتی با هدف کسب ارزش افزوده محصولات و توسعه صادرات غیر نفتی را از جمله فرصت های سرمایه گذاری برشمرد.
وی افزود: حمایت از صنایع دانش بنیان، افزایش توان اقتصادی ، ریسک پذیری کارگاه های صنعتی استان برای بازاریابی در کشورهای همسایه و هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری از جمله مواردی است که توسط دولت در حال پیگیری است.
معتمدیان ضمن قدردانی از اعتماد دولت برای انتصاب وی به عنوان استاندار خراسان جنوبی گفت: دست یکایک مردم را برای همکاری به گرمی می فشارم و از نماینده ولی فقیه ، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، دستگاه قضایی ، نیروهای نظامی و امنیتی استان، روحانیون، نخبگان، متخصصان، فرهیختگان علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مدیران ، کارکنان دولت، رسانه ها و آحاد مردم دعوت به همفکری و همیاری می کنم.
وی اظهار امیداری کرد؛ با تمام توان و با روحیه جمعی و وحدت و تکیه بر استعداد های بومی استان در جهت تحقق مطالبات مردمی گام برداشته شود.
استاندار خراسان جنوبی تامین زیرساخت های توسعه استان را از اولویت های کاری خود برشمرد و گفت: امید است با تامین آب پایدار، توسعه خطوط هوایی، پیگیری عملیات اجرایی راه آهن شرق و اتصال استان به شبکه ریلی کشور ، تکمیل بزرگراه ها ، فعال سازی بازارچه های مرزی و گمرگات و افزایش صادرات محصولات استراتژیک کشاورزی بتوانیم گام های موثری برای پیشرفت و ترقی این خطه مستعد از میهن اسلامی برداریم.
وی در این آیین از خدمات و تلاش های استاندار سابق و سرپرست استانداری نیز قدردانی کرد.
در این آیین با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ضمن تقدیر از تلاش های 14 ماه محمد مهدی مروج الشریعه به عنوان استاندار سابق قدردانی و محمد صادق معتمدیان به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی معرفی شد.
«محمدصادق معتمدیان» در نشست روز چهارشنبه (هفتم آذرماه) هیات دولت به عنوان هفتمین استاندار خراسان جنوبی منصوب شد.
وی چهارمین استاندار منصوب دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی به شمار می رود.
«محمدمهدی مروج الشریعه» استاندار سابق خراسان جنوبی، 26 آبان امسال با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان این پست را ترک کرد و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، سرپرست استانداری خراسان جنوبی شد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک