راه اندازی 4 هزار شرکت دانش بنیان

راه اندازی 4 هزار شرکت دانش بنیان

تاریخ 1397/12/12 تعداد بازدید 2281
کپی آدرس این مطلب
 راه اندازی 4 هزار شرکت دانش بنیان

معاون رئیس جمهور گفت: با راه اندازی بیش از 4 هزار و 200 شرکت دانش بنیان گام مهمی برای ارتقای جایگاه علمی و تحقیقاتی کشور برداشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،سورنا ستاری در سفری یک روزه به قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین گفت: سرمایه در گردش آن‌ها به 60 هزار میلیارد تومان رسیده است و یک حرکت جدی در صنعت و جامعه با کمک جوانان نخبه کشور ایجاد شده است و امیدواریم این حرکت همچنان پر شتاب ادامه پیدا کند که بتواند پایه اقتصاد کشور شود.

ستاری افزود: اقتصاد ما از منبع محور باید به انسان محور تبدیل شود در این زمینه بستر فوق العاده‌ای در کشور ایجاد شده که به این سمت برویم.
وی یادآور شد: طرح‌های زیادی توسط شرکت‌های دانش بنیان اجرایی شده است البته بسیاری از آن‌ها نوپا و جوان هستند و استارتاپ‌هایی هستند که به تازگی کارشان را آغاز کرده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این واحد‌ها بتدریج به شرکت‌های بزرگی تبدیل خواهند شد، زیرا برخی از آن‌ها فروش چند هزار میلیارد تومانی در سال دارند.

ستاری با بیان اینکه اتفاق بزرگی در کشور رخ داده که موحب تحول علمی خواهد شد، گفت: تجاری سازی یک فرایند است که همه جزو آن هستیم و پارک‌های علم و فناوری مراکز رشد و دانشگاهها، محیط کسب و کار و مردم عادی همه بخشی از سیستم تجاری سازی محصول هستند که می‌توانند بازار شرکت‌ها را تضمین کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: تجاری سازی یک فرهنگ عمومی است و کاری که ما در چهار سال گذشته در این رشته انجام دادیم توسعه این فرایند‌ها بوده و یک مکانیزمی ایجاد شده که بستر آن در بخش خصوصی است و باید سرمایه گذا‌ی کند.

ستاری اظهار کرد: در دنیا در عرصه علم و فناوری در رده پانزدهم و در منطقه اول هستیم و در بین کشور‌های اسلامی رتبه اول را داریم.

وی همچنین از یک شرکت پلیمری با ظرفیت 18 هزار تن که کاربرد در صنعت خودرو سازی، لوازم خانگی، بسته بندی دارد، دیدن کرد.

این واحد دانش بنیان تولیدکننده ترکیبات پیشرفته پلیمری است و در بومی سازی فناوری‌های صنعت پلاستیک و تحقیقاتی فعالیت خوبی دارد.
 
 

این واحد دانش بنیان نخستین مرکز تحقیقات بخش خصوصی در حوزه پلیمری است.
این واحد دانش بنیان به دنبال تولید کیسه‌های زباله زیست تخریب پذیر برای استفاده در کلان شهر‌ها برای کاهش معضلات زیست محیطی و بهره ور کردن فرایند کمپوست در سایت‌های مدیریت پسماند و تبدیل شدن به یک شرکت بین المللی در حوزه محیط زیست است.
 

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک