رونق تولید به کارخانه فولاد بافت رسید

رونق تولید به کارخانه فولاد بافت رسید

تاریخ 1398/01/20 تعداد بازدید 1429
کپی آدرس این مطلب
رونق تولید به کارخانه فولاد بافت رسید

مدیرعامل شرکت احیاء استیل فولاد شهرستان بافت گفت: پس ازیازده سال انتظارمردم شهرستان بافت در اولین ماه سال رونق تولید، شاهد راه اندازی و آغاز تولیدآهن اسفنجی در این شهرستان خواهند بود.

 به گزارش ماین نیوز، حسن تقوی راد مدیرعامل شرکت احیاء استیل فولاد شهرستان بافت گفت: تحریم‌ها سبب بروز چالش‌هایی در راه‌اندازی نرم‌افزار‌ها و تجهیزات اصلی پروژه شده بود که این چالش با همت مهندسان و متخصصان ایرانی پس از سال‌ها انتظار برطرف شد.

وی افزود: عملیات راه‌اندازی از زمان روشن شدن مشعل کارخانه در ۱۷ اسفند ماه گذشته آغاز شده بود که پس از طی مراحل مختلف، در نهایت تولید محصول در این کارخانه با متالیزاسیون ۹۹% آغاز شد.

وی بیان داشت: با حضورمسئولین کشوری در فاصله زمانی ۵ تا ۱۵ اردیبهشت و همزمان با نیمه اول ماه شعبان این کارخانه در بطور رسمی افتتاح می‌شود.

تقوی راد تصریح کرد: این طرح که جزء هشت طرح فولاد‌ی کشور بود به علت مشکلاتی معطل مانده بود که با واگذاری به بخش خصوصی و با اقدامی جهادی و مدیریتی جهادگونه راه اندازی، احیاء و به مرحله تولید رسید.

وی بیان داشت:این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی، معادل یکصد میلیون یورو راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت احیاء استیل فولاد شهرستان بافت گفت: اکنون در کارخانه فولاد شهرستان بافت ۷۰۰ نفر مشغول به کارند که با راه اندازی رسمی بخش احیاء، ۲۸۰ نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ نفر به طورغیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی بیان داشت:ظرفیت تولید در فاز یک این کارخانه ۸۰۰ تن می‌باشد که معادل ۸۰ درصد از کل تولیدات این کارخانه می‌باشد.
کارخانه فولاد شهرستان بافت در فاز یک قرار است ۱ میلیون تن گندله در سال معادل ۵۰۰ هزار تریلی در هر سه دقیقه رفت و برگشت، تولید کند و برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم ایجاد شغل کند.

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک