استاد دانشگاه: سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت های معدنی انجام شد

استاد دانشگاه: سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت های معدنی انجام شد

تاریخ 1399/07/07 تعداد بازدید 3366
کپی آدرس این مطلب
استاد دانشگاه: سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت های معدنی انجام شد

استاد دانشگاه: سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت های معدنی انجام شد دنیای معدن - استاد زمین شناسی دانشگاه بیرجند گفت: سرمایه گذاری خوبی در بخش زیرساخت های معدنی طی سال های اخیر انجام شده و ریل گذاری مناسبی صورت گرفته است.

به گزارش دنیای معدن، محمد مهدی خطیب روز یکشنبه افزود: تامین زیرساخت هایی مثل راه، برق و گازرسانی به معادن و واحدهای صنعتی استان از جمله اقدامات موثر در دولت تدبیر و امید بوده که قابل تقدیر است.

 

وی گفت: تامین جاده، آب و ارائه تسهیلات بانکی در این دولت به بخش صنعت و معدن استان تعلق گرفت و زمینه رشد این بخش فراهم شده است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار اظهار داشت: ایجاد زیرساخت نقش موثری در تسهیل و گسترش فعالیت های معدنی داشته که امروز شاهد پیشرفت بخش معدن در خراسان جنوبی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر باید بر روی فراوری مواد معدنی کار شود که هم ایجاد اشتغال کرده و هم ارزش افزوده دارد و این برنامه درازمدت است.

خطیب گفت: این روند مناسبی که در سال های اخیر برای ایجاد زیرساخت های توسعه معدن و صنایع معدنی ایجاد شده است باید ادامه یابد و به مرور آثار خود را نشان می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت های معدنی به شکل نسبی فراهم شده و باید به سمت تبدیل محصول معدنی در داخل استان باشیم.

خراسان جنوبی از استان های معدنی کشور به شمار می رود و براساس آخرین آمار رسمی از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، ۴۲ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد.

این استان ظرفیت های شناخته شده خوبی دارد که از جمله آن می توان به وجود بیش از ۷۰ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی و شهرستان طبس اشاره کرد.

بیش از ۷۰ درصد ذخایر شناخته شده منیزیت در این استان است و بیش از هفت میلیون تن ذخایر قطعی دارد.

همچنین با انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی که از سال ۹۲ در استان خراسان جنوبی آغاز شد و شناسایی ظرفیت های معدنی در عمق زمین تاکنون ۲۰۰ نقطه امیدبخش معدنی با مساحت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع حاصل مطالعات پهنه های اکتشافی در این استان شناسایی شده است.

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک