برای نخستین بار در کشور باشگاه متخصصان نمونه برداری معدنی توسط شرکت کانساران بینالود با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی یونیدرو افتتاح شد.

برای نخستین بار در کشور باشگاه متخصصان نمونه برداری معدنی توسط شرکت کانساران بینالود با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی یونیدرو افتتاح شد.

تاریخ 1399/07/13 تعداد بازدید 3460
کپی آدرس این مطلب
برای نخستین بار در کشور باشگاه متخصصان نمونه برداری معدنی توسط شرکت کانساران بینالود با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی یونیدرو  افتتاح شد.

روز شنبه مورخ 12 مهرماه 1399همزمان با افتتاح باشگاه مهارت پروری متخصصان نمونه برداری معدنی ، تفاهم نامه همکاری میان شرکت دانش بنیان «کانساران بینالود» از اعضای پارک فناوری پردیس و موسسه آموزشی پژوهشی «یونیدرو» با هدف ایجاد شبکه یکپارچه باشگاه متخصصان نمونه برداری معدنی، امضا شد.

 

صبح امروز شرکت دانش‌بنیان «کانساران بینالود» از شرکت‌های عضو این مجموعه و موسسه آموزشی پژوهشی «یونیدرو»  تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. هدف از آغاز این همکاری تاسیس شبکه یکپارچه باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی است.

باشگاهی برای فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی و معدن

"علی دلیر"مدیرعامل شرکت «کانساران بینالود» در مراسم امروز با اشاره به کمبودهای حوزه نمونه‌برداری صحیح از معادن در کشور گفت: در حوزه اکتشاف، بازرگانی و معدن‌کاری مواد معدنی، یکی از اساسی‌ترین کارها نمونه‌برداری صحیح و اصولی است. عدم توجه به این مورد و خطاهای صورت گرفته در این حوزه اثرات نامطلوبی را به همراه دارد که باعث نرسیدن به هدف نهایی و هدررفت سرمایه می‌شود.

مدیرعامل شرکت کانساران بینالود ضمن تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی تربیت، مهارت‌پروری و ایجاد شبکه‌ای از نیروهای متخصص و ماهر در نمونه‌برداری معدنی است، گفت: برنامه عملیاتی بلندمدتی برای توسعه فعالیت‌های این باشگاه و اثرگذاری آن در توسعه بخش معدن کشور تبیین شده است که گام به گام اجرا خواهد شد.

وی افزود: از این رو فارغ‌التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی و معدن، دوره‌های تخصصی مهارت‌پروری را در این باشگاه می‌گذرانند و پس از پایان دوره به عنوان مشاور متخصص به متقاضیان در حوزه معادن فعالیت می‌کنند.

دلیر همچنین در مورد دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای تاسیس باشگاه مذکور تصریح کرد: انتخاب صحیح نوع آنالیز و انجام آزمایش‌هایی با استانداردهای بین‌المللی و معتبر، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در مراحل مختلف فعالیت‌های معدنی با ارائه نتایج قابل استناد، ارائه آموزش‌های تخصصی، شبکه‌سازی و ارتباط موثر پایدار با متخصصان نمونه‌برداری در سطح کشور، طراحی مدل مهارت‌پروری موثر در فعالیت‌های معدنی و ایجاد بانک اطلاعاتی معتبر از متخصصین نمونه‌برداری کشور، برخی از اهداف ما هستند.

وی در پایان ضمن اشاره به محدودیت برگزاری کلاس‌های تخصصی در دوران کرونا خبر از برگزاری رایگان و آنلاین کلاس‌های مدنظر در دوره اول داد.

ایجاد یک هاب نمونه‌برداری در منطقه

"امید اصغری" مدیرعامل موسسه آموزشی پژوهشی «یونیدرو» نیز در این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه بر اساس نیازسنجی در حوزه نمونه‌برداری معدنی امضا شد. ما امیدواریم در آینده هم بتوانیم زمینه‌های همکاری متعددی بین مجموعه یونیدرو و شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس برقرار کنیم.

وی در رابطه با نتایج متصور برای این طرح ادامه داد: افتتاح شبکه یکپارچه باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی، نتایجی مانند کاهش دعواهای حقوقی در حوزه معدن و صنایع معدنی، کاهش ریسک‌ فعالیت‌های معدنی و افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاری در این حوزه، بسترسازی برای حرکت به سمت فعالیت‌های بین‌المللی در راستای استانداردسازی‌های بین‌المللی را به همراه خواهد داشت.

اصغری اظهار داشت: به علاوه این اتفاق منجر به ایجاد یک هاب نمونه‌برداری در منطقه خواهد شد و ما امیدواریم در آینده نه تنها درحوزه آموزش بلکه در حوزه پژوهش معدنی هم بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

متقاضیان ثبت‌نام در باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی، می‌توانند از روز سه‌شنبه،۱۵مهر ماه با به سامانه http://binaloud.com/club   مراجعه کرده و پس از مطالعه کامل شیوه‌نامه برای ثبت‌نام اقدام کنند. فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در باشگاه پس از بررسی اطلاعات آنها در کمیته تخصصی انجام می‌شود.

شایان ذکر است شرکت دانش‌بنیان کانساران بینالود که از اعضای پارک فناوری پردیس است،  سابقه‌ای 20 ساله در حوزه تحقیقات و آنالیز مواد معدنی دارد. این شرکت در راستای فرهنگ‌سازی نمونه‌برداری استاندارد بین‌المللی در عملیات صحرایی و حفظ سرمایه‌های ملی با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی یونیدرو برای اولین بار در ایران، اقدام به افتتاح شبکه یکپارچه باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی در سطح ملی کرده است و خدمات  آموزشی ارائه شده  در این باشگاه برای اعضا  رایگان است .

 

 

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک