مطالعه بر روی ۴۰ محدوده اکتشافی شمال باختری از سوی سازمان زمین شناسی

مطالعه بر روی ۴۰ محدوده اکتشافی شمال باختری از سوی سازمان زمین شناسی

تاریخ 1399/05/08 تعداد بازدید 4503
کپی آدرس این مطلب
مطالعه بر روی ۴۰ محدوده اکتشافی شمال باختری از سوی سازمان زمین شناسی

مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال باختری از انجام مطالعه برای ۴۰ محدوده اکتشافی در محدوده شمال باختری توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای هم خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان آذربایجان شرقی به میزبانی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمالغرب کشور برگزار شد.

در این جلسه مهندس عبدالحمید سرتیپی، مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال باختری گفت: نزدیک ۴۰ محدوده اکتشافی در محدوده شمال باختری توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دست مطالعه است که امید می رود تعدادی از این محدوده ها را طی سال جاری بتوانیم با شرایط مزایده به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تولید داده های پایه استان بسیار ضروری و تاثیرگذار است بدین ترتیب که محور توسعه استان آذربایجان شرقی با تکیه بر این داده ها در بخش های اکتشاف، معدنی و عمرانی میسر است.

در ادامه حبیب امین زاده، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی اطلاعات دقیق و فنی منتشر شده از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور را منجر به معدنکاری و فرآوری صنایع معدنی دانست و گفت: محدوده های معدنی امیدبخش معرفی شده از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دارای قابلیت سرمایه گذاری است.

وی یکی از مهم ترین راهکارهای تامین مالی صنایع را بورس دانست و تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۱۴ شرکت و یا واحد صنعتی بورسی خواهند شد که در این زمینه شفاف سازی و آموزش دهی به صنایع لازم است.

مصوبات سومین جلسه شورای هم خانواده وزارت صمت شامل تاکید بر مشارکت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در فعال سازی معادن غیرفعال استان، تامین اعتبار مالی برای آزمایشگاه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی مرکز تبریز جهت گسترش فعالیت های آزمایشگاهی، شرکت سازمان در جلسه تعاملات استانی در حل و فصل محدوده های معدنی مورد اختلاف با منابع طبیعی و استعلام کارگروه امور زیربنایی استان از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی مرکز تبریز در ساخت وسازها عنوان شده است.

 

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک