احیاءِ و فعال سازی محدوده های معدنی لیتیم کلید خورد

احیاءِ و فعال سازی محدوده های معدنی لیتیم کلید خورد

تاریخ 1400/08/10 تعداد بازدید 1510
کپی آدرس این مطلب
احیاءِ و فعال سازی محدوده های معدنی لیتیم کلید خورد

مدیر اجرایی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس از احیا و فعال سازی محدوده های معدنی لیتیم خبر داد.

 مدیر اجرایی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس از احیا و فعال سازی محدوده های معدنی لیتیم خبر داد.

سید رضا عظیمی با بیان این مطلب گفت: پس از هماهنگی لازم در جلسه‌های حضوری با سرمایه‌گذار چینی و دارنده مجوز محدوده لیتیم، بازدید توسط سرمایه گذار و سرمایه پذیر بخش خصوصی به همراه کارشناسان طرح احیاءِ، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از یک محدوده اکتشافی لیتیم استان همدان صورت گرفت.

مدیر اجرایی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس در ادامه افزود: با حضور نمایندگان طرفین از محدوده مذکور نمونه برداری های لازم صورت گرفت و از آنجائیکه سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور چین می باشد و تامین تجهیزات و دانش فنی را تامین خواهد نمود،  پس از انجام آنالیز نمونه ها در آن کشور (به دلیل حساسیت در دقت آنالیز و استفاده از تجربیات آنها در فرآوری لیتیم) در خصوص نحوه سرمایه گذاری و مشارکت بررسی و تصمیم گیری نهایی اقدام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کشور دو محدوده اکتشافی در استان همدان و پنج محدوده در استان خراسان رضوی وجود دارد، که شامل سه محدوده اکتشافی فعال و دو محدوده اکتشافی مزایده ای می باشد.

عظیمی هدف از این اقدام را حضور مجموعه‌ای با تجربه در زمینه فرآوری لیتیم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این سرمایه‌گذار در دو زمینه فرآوری و استحصال لیتیم از شورابه‌ها و منابع سنگی  تجارب بسیاری دارد.

مدیر اجرایی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس مهم‌ترین کاربردهای این فلز سبک وزن را در باتری ‌های قابل شارژ عنوان کرد و افزود: در تلفن ‌های همراه، رایانه ‌های دستی، اتومبیل‌ های برقی و در صنایع هواپیما سازی آلیاژی از لیتیم آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: خواص این آلیاژ سبک، قابل انعطاف بودن و همین طور محکم و مقاوم بودن آن است و از فواید عنصر لیتیم نیروی کششی زیاد آن می باشد و به دلیل دارا بودن وزن کمی گزینه بسیار مناسبی برای باتری ‌های کم‌ وزن و پر انژری است.

عظیمی در خاتمه گفت: امیدواریم با این ارتباط و شبکه‌سازی، توسعه و راه‌اندازی معادن لیتیم در کشور تقویت و اجرایی گردد.

گفتنی است با کاربرد عنصر لیتیم همراه با سرب، آلیاژی تولید می‌ شود که در ساختن بلبرینگ چرخ ‌های قطار نیز بکار گرفته می‌شود، همچنین به علت گرمای ویژه بالای عنصر لیتیم (بیشتر از تمامی جامدات) در انتقال حرارت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک