انتشار خبر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از فعالیت دستگاه آنالیز TGA در این آزمایشگاه

انتشار خبر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از فعالیت دستگاه آنالیز TGA در این آزمایشگاه

تاریخ 1402/05/23 تعداد بازدید 562
کپی آدرس این مطلب

شرکت کانساران بینالود خدمات آزمایشگاهی TGAرا به اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی و سایر مخاطبان در سراسر کشور ارائه می دهد.

 

به گزارش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، شرکت دانش‌بنیان کانساران بینالود فعال در حوزه تحقیقات و آنالیز مواد معدنی، بر اساس یک تفکر سیستماتیک و دانش‌بنیان با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و با هم‌افزایی علم و تجربه در حوزه‌های مختلف معدنی، خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.  این مجموعه فناور همواره با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و مدرن، میزان بالای دقت و صحت، انجام آزمون‌های متنوع و مورد نیاز به تفکیک صنایع مختلف بر مبنای استانداردهای بین المللی به تحقق اهدافی چون توسعه، بالابردن تنوع خدمات تحقیقاتی و به کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه آنالیز انواع مواد معدنی می‌پردازد.

نالیزهای شیمیایی، آنالیزهای کانی‌شناسی و فازی، آنالیزهای حرارتی، آزمایش‌های فیزیکی، آنالیز شهاب‌سنگ‌ها و آنالیز سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و صدور شناسنامه از جمله آنالیزهایی است که در این مجموعه انجام می شود.

 در روش آنالیز وزن‌ سنجی گرمایی حرارتی TGA ، جرم نمونه در یک اتمسفر کنترل شده و به طور پیوسته برحسب دمای اعمال شده به سیستم یا مدت زمان اعمال دما (در حالی که دما برحسب زمان به صورت خطی افزایش می‌یابد) ثبت می‌شود. به عبارت دیگر، نمودار حاصل از این روش نشان‌دهنده تغییرات جرم ماده به ‌عنوان تابعی از دما یا زمان خواهد بود. نمونه تحت تاثیر یک برنامه دمایی کنترل شده و در یک جو کنترل شده قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشت که در تکنیک توزین حرارتی همواره جرم نمونه کاهش پیدا نمی‌کند و در مواردی نیز جرم نمونه در اثر جذب یا اکسید شدن، افزایش می‌یابد.

 این روش آنالیز حرارتی از کاربردی‌ترین مفاهیم در صنایع مختلف به شمار می‌رود بر همین اساس شرکت کانساران بینالود اقدام به ارائه این خدمت آزمایشگاهی به اعضا باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی و سایر مخاطبان در سراسر کشور کرده است.

 

https://labsnet.ir/news/69960/%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2-%D9%88%D8%B2%D9%86-%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-TGA

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک