بررسی اصلاحیه قانون معادن در کمیسیون صنایع

بررسی اصلاحیه قانون معادن در کمیسیون صنایع

تاریخ 1400/04/08 تعداد بازدید 3449
کپی آدرس این مطلب
بررسی اصلاحیه قانون معادن در کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون معادن در جلسه این کمیسیون خبر داد.

 

به گزارش معدن نیوز -سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون معادن در جلسه این کمیسیون خبر داد.

روح‌الله عباسپور با اشاره به جلسه روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان بخش خصوصی در دستورکار کمیسیون‌ بود.

وی افزود: در نشست امروز موادی از قانون معادن کشور اصلاح شد؛ براساس مصوبات این جلسه، معدن‌دارانی که قوانین و مقررات مربوط به اکتشاف معدن را رعایت نکنند به طور مثال معدن‌کارانی که مسائل زیست محیطی، امنیت معدن و مسائل مهندسی را رعایت نکنند، جریمه شده و مهلتی برای رفع آن در نظر گرفته می‌شود و در صورت عدم رفع مشکل خلع ید خواهند شد.

عباسپور با بیان اینکه یکی از مواد تصویب شده در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اخذ پروانه اکتشاف و بهره برداری معادن بود، اضافه کرد: در صورتی که فردی بدون اخذ پروانه اکتشاف، اقدام به حفاری کند و متصرف در اموال عمومی دولتی باشد، برابر با قانون با وی برخورد شده و از طریق نیروی انتظامی و ضابطین قضایی حسب درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بلافاصله از این گونه عملیات جلوگیری می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: براساس ماده مصوب دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت مهلتی سه ماهه برای دارندگان مجوزی که به تعهد خود عمل نکردند، در نظر می گیرد تا تعهد خود را انجام دهند در صورتی که مهلت منقضی شود، بهره‌بردار مکلف به پرداخت خسارت می شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع ادامه داد: همچنین اگر بهره برداران قبلی به تشخیص کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب لطمه و خسارت به معدن شود بنا به درخواست بهره بردار جدید با نرخ تعیین شده براساس ارزیابی رسمی واگذار می‌شود.

 

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک