توافق نامه سه جانبه اکتشاف، از فردا آغاز می شود

توافق نامه سه جانبه اکتشاف، از فردا آغاز می شود

تاریخ 1400/07/25 تعداد بازدید 1410
کپی آدرس این مطلب
توافق نامه سه جانبه اکتشاف، از فردا آغاز می شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: توافق نامه سه جانبه اکتشاف میان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، فردا از بیرجند آغاز می شود.

 به گزارش ماین نیوز، وجیه الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به هم افزایی ایجاد شده بین این مجموعه ها در حوزه اکتشاف، خاطر نشان کرد: برنامه فوق، فردا یکشنبه 25 مهر از بیرجند (خراسان جنوبی) با حضور مدیران و نمایندگان هر سه مجموعه آغاز می شود.


جعفری تصریح کرد: در این طرح استان های کم برخوردار در اولویت قرار دارند. به همین دلیل در فاز نخست تا پایان سال جاری استان خراسان جنوبی و کردستان (پهنه دیواندره) مورد بررسی قرار خواهند گرفت. وی ادامه داد: در حال حاضر 60 اکیپ در استان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده و طبق برنامه به اتمام خواهد رسید.

جعفری اظهار داشت: هدف این توافق نامه تولید اطلاعات پایه، تکمیل و توسعه فعالیت های اکتشافی با استفاده از ظرفیت های سازمان زمین شناسی در مساحت 400هزار کیلومتر مربع است.

وی افزود: بر اساس این توافق نامه، تامین اعتبار طرح به عهده ایمیدرو و تهیه اطلاعات پایه، تکمیل چرخه ژئو فیزیک هوایی، شناسایی و پی جویی برعهده سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی خواهد بود. همچنین حمایت های لازم در خصوص برنامه ریزی و انجام تشریفات قانونی پیش از اجرای کار نیز برعهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

استفاده از نیروهای جوان و نخبه های دانشگاهی
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اجرای این توافق نامه علاوه بر اینکه موجب به کار گیری ترکیبی از نیروهای متخصص این سه سازمان در امر اکتشاف خواهد شد، موجب کاهش موازی کاری و ایجاد هم افزایی می شود. همچنین در این طرح آموزش، تربیت و به کارگیری جوانان تحصیلکرده و نخبه های دانشگاهی مد نظر قرار خواهد گرفت.

جعفری یادآور شد: در این طرح قصد داریم برای نخستین بار در کشور با کمک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، نقشه پایه را در مقیاس 1/50000 تهیه کنیم. تا از طریق تلفیق، مدل سازی و تفسیر آن بتوانیم محدوده های اکتشافی و پتانسیل های جدید را شناسایی کنیم. محدوده های شناسایی شده در اختیار ایمیدرو قرار گرفته تا پس از اخذ مجوزهای لازم و پروانه اکتشاف، طی فراخوان به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی افزود: مدت زمان انجام این طرح 5 سال بوده و اعتبار در نظرگرفته شده تا پایان سال جاری 250میلیارد تومان است. به گفته جعفری، توسعه امر اکتشاف، افزایش کیفیت کارهای اکتشافی و نیز شناسایی محدوده های ارزشمند از دیگر اهداف این توافق نامه است.

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک