فعال شدن ۲۵ درصد از معادن غیرفعال کشور

فعال شدن ۲۵ درصد از معادن غیرفعال کشور

تاریخ 1399/03/06 تعداد بازدید 878
کپی آدرس این مطلب
فعال شدن ۲۵ درصد از معادن غیرفعال کشور

۲۶ درصداین معادن مشکل مالی دارند که ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعال کردن ۱۰۰۰معدن غیرفعال کشور در نظر گرفته شده است. در حال حاضر ۱۰هزار معدن در کشور مجوز فعالیت دارند که ۴هزارو۴۰۰معدن غیر فعالند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در جلسه شورای معادن فارس گفت: در حال حاضر ۱۰هزار معدن در کشور مجوز فعالیت دارند که ۴هزارو۴۰۰معدن غیر فعالند


  • اسماعیلی افزود: ۲۶ درصداین معادن مشکل مالی دارند که ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعال کردن ۱۰۰۰معدن غیرفعال کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تعاملات خوبی امسال برای فعال شدن معادن با محیط زیست ومنابع طبیعی صورت گرفته و در استان فارس در آینده نزدیک شاهد فعال شدن تعداد زیادی از معادن غیر فعال است.
اسماعیلی همچنین گفت در خصوص پرونده‌های که منتظر رای
 شورای عالی معادن هستند تا ۱۵خرداد همه این پرونده‌ها تعیین تکلیف میشود.


معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت همچنین اظهار داشت: هوشمند سازی صدور مجوز‌ها هم در دستور کار وزارت خانه هست تا مشکلات اداری

صدور مجوز‌ها کمتر شود.

درخواست تامین خوراک صنایع فولادی فارس


استاندار فارس هم در این جلسه از معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خواست
 مشکل تامین خوراک طرح‌های فولادی استان به جد مورد بررسی قرار گیرد تا این صنایع فعالیت خود را با اطمینان بیشتری ادامه دهند.
وی همچنین
 تفویض اختیار از وزارت صنعت و معدن و تجارت به استان‌ها را زمینه‌ای را برای رفع مشکل معدن داران استان‌ها برشمرد.


صدور ۲۵۲ مجوز معدنی در استان فارس


ایزدی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از افزایش ۹۵۹ میلیون تنی
 ذخایر قطعی معدنی استان فارس در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود در پارسال ۲۵۲ مجوز معدنی در استان صادر شده است، ذخایر قطعی معدنی استان در این مدت با ۹۵۹ میلیون تن افزایش به ۳.۴ میلیارد تن رسیده است.


حمید رضا ایزدی افزود:پارسال ۷۳
 پروانه اکتشاف و گواهی کشف با هزینه عملیاتی افزون بر ۸۴ میلیارد ریال در بخش معدن استان فارس صادر شده است.


وی با بیان اینکه در این مدت ۴۷ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با
 سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد ریال در این استان صادر شده است، تصریح کرد: با صدور این پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۳۳۷ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.


افزایش ۲.۵ میلیون تنی ظرفیت استخراج مواد معدنی فارس

  • ایزدی افزود: ذخیره قطعی مواد معدنی معادن جدید بیش از ۹۵۹ میلیون تن است که با صدور این تعداد پروانه بهره برداری در بخش معدن ۲.۵ میلیون تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان افزوده خواهد شد.
    ایزدی با اشاره به اینکه استان فارس با استخراج سالانه ۵۱ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سنگ مرمریت و چینی، خاک نسوز و صنعتی، گچ ساختمانی، دولومیت، سیلیس، آهک، نمک، منگنز، آهن، مس است افزود: ۶۴۸ معدن استان با ذخیره قطعی حدود ۳.۴ میلیارد تن دارای
     پروانه بهره برداری هستند.
    وی مقاصد صادراتی معادن استان فارس را چین برای
     سنگ‌های تزئینی عراق سیمان کلینکر ونیز کشور‌های قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام را نام برد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: امسال طرح مطالعاتی، پژوهشی بخش معدن تحت عنوان نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست انجام است و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف شمال و شمال شرق استان شامل شهرستان‌های بوانات، اقلید، خرمبید، آباده، سرچهان و بخش‌هایی از ارسنجان، پهنه دولومیت در شهرستان‌های جنوبی و جنوب غرب استان، مطالعات اکتشافی در شهرستان‌های نورآباد و رستم، پهنه‌های چهارگانه منطقه قطروئیه نی ریز، مطالعات در حال انجام است.

 

 

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک