کشف یک معدن عظیم از فلزات کمیاب در ژاپن

کشف یک معدن عظیم از فلزات کمیاب در ژاپن

تاریخ 1397/11/28 تعداد بازدید 1871
کپی آدرس این مطلب
کشف یک معدن عظیم از فلزات کمیاب در ژاپن

محققان ژاپنی معدن عظیمی از مواد معدنی کمیاب زمین را کشف کردند که قادر است نیاز بشر به این مواد را برای چندصد سال تامین کند.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، مواد معدنی کمیاب در بسیاری از فناوری ها از باتری گوشی های هوشمند گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی کاربرد دارند. این نوع مواد معدنی بر اساس تعریف حاوی یکی از 17 عنصر فلزی کمیاب هستند.
در واقع مقادیر زیادی از این مواد معدنی کمیاب در پوسته زمین وجود دارد، اما این مواد معمولا بسیار پراکنده هستند و به همین علت یافتن مقادیر قابل توجه از این مواد به شکل یک معدن قابل استخراج امری نادر است.
در حال حاضر چند منطقه محدود در زمین وجود دارد که می توان مواد معدنی کمیاب را با صرفه اقتصادی از آن ها استخراج کرد. کشور چین در طول چندین دهه گذشته بخش عمده معادن این نوع مواد معدنی را تحت کنترل داشته و عملا قیمت این مواد معدنی را به کشورهای تولیدکننده محصولات الکترونیکی از جمله ژاپن دیکته کرده است.
اما معدن جدیدی که در ژاپن کشف شده حاوی 16 میلیون تن از فلزات ارزشمند است. میزان عنصر ایتریم موجود در این معدن پاسخگوی نیاز جهان به این ماده برای 780 سال است، دیسپروزیم موجود در این معدن پاسخگوی نیاز جهان برای 730 سال، یوروپیم موجود در این معدن پاسخگوی نیاز جهان برای 620 و تربیم موجود در این معدن پاسخگوی نیاز جهان برای 420 سال است.
این معدن عظیم در نزدیکی جزیره مینامیتوری واقع در فاصله 1850 کیلومتری توکیو و در منطقه اقتصای انحصاری کشور ژاپن قرار دارد و در نتیجه ژاپن حق انحصاری بهره برداری از این معدن را در اختیار دارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است. 

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک