تصویب برنامه های عملیاتی طرح جامع گوهرسنگ ها با حضور ۵ معاون وزیر صمت

تصویب برنامه های عملیاتی طرح جامع گوهرسنگ ها با حضور ۵ معاون وزیر صمت

تاریخ 1400/04/10 تعداد بازدید 4634
کپی آدرس این مطلب
تصویب برنامه های عملیاتی طرح جامع گوهرسنگ ها با حضور ۵ معاون وزیر صمت

برنامه های عملیاتی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ ها با حضور ۵ معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، بررسی شد و به تصویب رسید.

به گزارش معدن نیوز -برنامه های عملیاتی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ ها با حضور 5 معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، بررسی شد و به تصویب رسید.

برنامه های فوق با حضور وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، اسداله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی، علی رضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، علی رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع در محل ایمیدرو، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تایید رسید. در این نشست معاونان و کارشناسان ایمیدرو نیز حضور داشتند.

برنامه های عملیاتی توسعه صنعت گوهرسنگ ها، در دو افق 1405 و 1410 طرح ریزی و نهایی شده است. بر این اساس افق 1405 استراتژی اصلاح ساختار کلان صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه زیرساخت ها و بهبود محیط کسب و کار صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه مدیریت و منابع انسانی در صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه منابع تامین گوهرسنگ خام و استراتژی توسعه سرمایه گذاری و تولید در صنعت گوهرسنگ را در برمی گیرد.

از سوی دیگر تا افق 1410 نیز استراتژی توسعه منابع تامین گوهرسنگ خام، استراتژی توسعه سرمایه گذاری و تولید در صنعت گوهرسنگ و در نهایت استراتژی توسعه بازار داخلی منطقه ای و جهانی صنعت گوهرسنگ عملیاتی می شود.

طرح جامع توسعه گوهرسنگ ها که از محورها و ماموریت های جدید ایمیدرو برای راهبری است، طی حدود دو سال گذشته ابتدا با حضور روسای تشکل های بخش خصوصی همچون خانه معدن، اتحادیه طلا و جواهر اتاق اصناف، کانون هماهنگی دانش و صنعت و بازار جواهر و سنگ های قیمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک مرکزی، معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، دفاتر مرتبط وزارت صمت، سازمان های صمت استان ها و نیز گمرک جمهوری اسلامی و همچنین شخصیت های مراکز علمی و دانشگاهی تهیه و تصویب شده بود، اسفند ماه گذشته برای بررسی فرایند های توسعه ای، در اختیار ریاست جمهوری قرار گرفت. هفته جاری نیز سند توسعه این طرح کلان، به تایید رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت رسید.

 

منبع خبر

 

 

 

نظرات:

loader

از معدن تا صنعت، همراه شما هستیم

© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به شرکت کانساران بینالود می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک